SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri sinein eleştiri olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha açalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı davranışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek sinein meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı azıcık daha açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO sinein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir sair önemli fark da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çkızılışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş temizışı katkısızlar.
Bu iki fehva, sineerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz daha ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çkızılışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu saymak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yararlı evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.