Kişinin yaneşeliığı sosyete içre kıymeti olan , kabiliyet, hâl ve özge davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin ammaçlarına şayeste ) bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis nazaran;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğnöbettirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler muhtevain nüshadır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran bileğnöbetebilir, ancak sürecin doğbirliı bileğnöbetmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birgani filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğnöbetikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, âdem evladı muhtevain hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere şayeste olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel bile olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir tasar ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise otomatik gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzen olarak ele tuzakındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Fon; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; okul içre meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, mezuniyet, sınav neticeları kabilinden istenilen davranış bileğnöbetiklikleridir.